Ogrzewanie, tak samo jak klimatyzacja, jest integralną częścią wyposażenia na większości jachtów. Zapewnia w krótkim czasie komfortową temperaturę, niezależnie od panujących na zewnątrz warunków. System ogrzewania powietrznego silnikiem diesel-a, sprawdzi na małym i dużym jachcie żaglowym oraz na jachcie motorowym. Ciche działanie nie zakłóci wypoczynku, a nowa konstrukcja silników bezszczotkowych pozwoliła zwiększyć żywotność i zmniejszyć awaryjność. W ofercie posiadamy dwie przodujące w tej technologii firmy: Eberspächer oraz Webasto.
Korzyści płynące z używania ogrzewania powietrznego:
- Niezwykle szybkie ogrzewanie powietrza wewnętrznego dzięki możliwości ustawienia mocy
- Cicha praca w nocy dzięki dynamicznej, bezstopniowej regulacji mocy grzewczej oraz nowej, cichej pompie dozującej
- Zwiększona żywotność do 5000 godzin dzięki silnikowi bezszczotkowemu
- Bezpośrednie ogrzewanie i wydajna praca: w przeciwieństwie do ogrzewacza wielofunkcyjnego, woda z kranu nie jest podgrzewana wraz z powietrzem, co zapewnia bardzo wysoką wydajność
- Niskie zużycie paliwa i energii elektrycznej
- Automatyczna regulacja temperatury wnętrza z ustawieniem temperatury
- Osusza wnętrze przez wyloty gorącego powietrza
- Szybki i łatwy montaż na łodzi
- Nadaje się do pracy na świeżym powietrzu
- Świetny stosunek jakości do ceny pod względem kosztów i konserwacji
Ogrzewanie wodne to najbardziej rozbudowany system grzania jaki można zainstalować na jachcie. Po zimnym dniu na świeżym powietrzu czeka ogrzane pomieszczenie i gorąca woda, idealna pod prysznic. Możliwość grzania wstępnego, pozwoli uniknąć nadmiernego zużycia silnika. Cały system zajmuje znacznie mniej miejsca na jachcie, w porównaniu do ogrzewania powietrznego. Dostępne moce silników zaczynają się od 1,3kW a kończą na 35kW.
- Równomierna dystrybucja ciepła – jak w domu
- Indywidualna regulacja temperatury na każdym grzejniku panelowym
- Brak hałasu dmuchawy z radiatorów panelowych
- Ogrzewanie wody w połączeniu z kotłem jest możliwe
- Może być zainstalowany w komorze silnika
- Rurociągi o małej średnicy
- Oddanie ciepła na żądanie – poprzez grzejniki panelowe lub radiatory z wentylatorem
- Silnik jachtu może być wstępnie podgrzany