Morskie oczyszczalnie ścieków czarnych i szarych, zgodne z najnowszymi wymogami IMO MARPOL MPEC.227(64) oraz dla Stref Specjalnych 4.2
Rejsy jachtami cieszą się coraz większą popularnością; wiąże się to jednak ze wzrostem produkcji ścieków. Zgodnie z raportem EPA, tygodniowo 3 tys. pasażerów produkują 600 tys. litrów ścieków.
Aby temu zapobiec, konieczne jest wyposażenie statku w oczyszczalnię ścieków. Technologie wykorzystywane przez Tecnicomar zapobiegają dostawaniu się ścieków do wody, jednocześnie uzdatniają czarną i szarą wodę. Woda powstała w skutek procesu oczyszczania może być zrzucana za burtę w odległości do 2 mil morskich od brzegu, a jej wysoka jakość jest zgodna z wymogami IMO MARPOL 227(64) oraz dla Stref Specjalnych 4.2(Morze Bałtyckie) i potwierdzona certyfikatem MED DNV-GL.
W ofercie firmy Tecnicomar znajdują się dwa modele oczyszczalni Ecomar, seria S oraz SX. Seria SX jest przeznaczona do montażu w jednostkach rekreacyjnych, zaś seria S do statków pasażerskich.
Czym charakteryzuje się oczyszczalnia ścieków na statek?
Najważniejszą cechą oczyszczalni ścieków na statku powinna być efektywność. Dziennie system Tenicomar Ecomar może uzdatnić od 2 tys. do 54,5 tys. litrów. Woda jest dezynfekowana, dlatego może być odprowadzana bezpośrednio za burtę. Potem zbiornik jest automatycznie płukany.
Oprócz tego oczyszczalnia ścieków na statku powinna charakteryzować się wytrzymałością. Systemy Ecomar są wykonane ze stali nierdzewnej lub propylenu.
Istotnym aspektem oczyszczalni ścieków na statku jest również niezawodność. Panel z mikroprocesorem umożliwia zarządzanie wszystkimi funkcjami przy niskim zużyciu energii. System jest też przystosowany do pracy w trybie awaryjnym.
W ofercie posiadamy dwa typy oczyszczalni ścieków przystosowane do różnych aplikacji.
Ecomar SX
Oczyszczalnia ścieków na jachty, niewymagająca obsługi stałej załogi, dwukrotnie wyższa wydajność urządzenia oraz najmniejsze na rynku gabaryty.
Ecomar S
Oczyszczalnia ścieków na statki pasażerskie i jednostki komercyjne, spełnia wymogi dla Stref Specjalnych 4.2 (tj. Morze Bałtyckie).
Obecnie obszar Morza Bałtyckiego jest jedynym obszarem specjalnym wymienionym w załączniku IV. Zgodnie z rezolucją MEPC.275(69) wymagania dotyczące zrzutów dla obszarów specjalnych w prawidle 11.3 Załącznika IV do konwencji MARPOL dla obszaru specjalnego Morza Bałtyckiego wchodzą w życie:
- w dniu 1 czerwca 2019 r. dla nowych statków pasażerskich;
- w dniu 1 czerwca 2021 r. dla istniejących statków pasażerskich innych niż określone w pkt 3; I
- w dniu 1 czerwca 2023 r. dla istniejących statków pasażerskich w drodze bezpośrednio do lub z portu znajdującego się poza obszarem specjalnym oraz do lub z portu położonego na wschód od 28˚10′ długości geograficznej wschodniej w obszarze specjalnym, które nie zawijają do innych portów w obrębie obszaru specjalnego specjalny obszar.
Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: www.tecnicomar.it